S sestrsko Evropsko prestolnico kulture Chemnitz 2025 smo povezani že od 18. decembra 2020, odkar sta Slovenija in Nemčija dobili svoji zmagovalki. V času kandidature smo se povezali s kar nekaj mesti, med drugim tudi s Chemnitzem, in ugotovili, da gre za modernistično mesto tik ob meji. Naša umetniška skupina BridA je imela pri njih že prvi umetniški projekt, povezani pa sta že univerzi in knjižnici.
V prihodnosti želimo, da prestolnici pokažeta Evropi, da smo tudi mesta v novih članicah Evropske unije lahko epicenter dogajanja. In prav to je rdeča nit povezovanja med Chemnitzom iz vzhoda Nemčije in Novo Gorico ter Gorico, ki ležita na meji med vzhodom in zahodom Evrope.

Podpis sporazuma o sodelovanju pomeni spodbudo za naše institucije, da se začnejo povezovati v okviru EPK projektov in prinaša tudi sredstva in prijave na evropskih razpisih.
Un vincolo speciale ci lega a Chemnitz, la Capitale Europea della Cultura gemella nel 2025 dal 18 dicembre 2020 quando sono stati annunciati i vincitori per la Slovenia e la Germania. Durante la preparazione della candidatura abbiamo stabilito legami con varie città, inclusa Chemnitz, poiché abbiamo scoperto che si tratta di una città modernista in prossimità di un confine. Brida, uno dei nostri gruppi artistici, vi ha già svolto un primo progetto artistico e si sono stabiliti legami fra le due università e le due biblioteche.
In futuro, vorremmo che entrambe le capitali dimostrino all’Europa che anche le città dei nuovi paesi membri dell’Unione europea possono diventare un epicentro di eventi di rilievo. Ed è proprio questo il filo rosso del legame tra Chemnitz, situata nell’est della Germania e Nova Gorica e Gorizia sul confine tra l’est e l’ovest dell’Europa.

La firma dell’accordo di cooperazione è un incentivo per le nostre istituzioni a iniziare a fare rete nell’ambito dei progetti CEC in quanto valore aggiunto nella ricerca di finanziamenti e partecipazione ai bandi europei.